"Lannet IT is persoonlijk, flexibel en meedenkend"

Toine Brock, TOBROCO

Contact

Telefoon 0411 74 74 74

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

Tip: Let op bij het verhuizen van uw internetdomein

Soms worden onze klanten door de bouwers van hun website aangespoord om hun domein naar de internetprovider van de websitebouwer te verhuizen. Wanneer een domein verhuisd wordt, worden de domein instellingen (DNS-records) vaak onvolledig overgenomen. Zo komt het na een verhuizing vaak voor dat de mail niet meer wordt bezorgd, telefoons niet meer gesynchroniseerd kunnen worden en het niet meer lukt om op afstand in te loggen.

Een (nieuwe) website kan echter gemakkelijk op de server van de websitebouwer draaien zonder dat het domein naar een andere provider verhuisd hoeft te worden. Een webbouwer die het tegendeel beweert, zou dit kunnen doen omdat hij geld verdient aan de registratie en hosting van een domein, of omdat hij niet op de hoogte is van de kosten die een verhuizing met zich meebrengt.

Als er problemen optreden na een domeinverhuizing, is het vaak noodzakelijk om herstelwerkzaamheden door ons te laten uitvoeren, zodat alles weer naar behoren werkt. Bij de verhuizing van meerdere domeinen lopen de benodigde tijd en daarmee de kosten echter al snel op! Deze kosten kunnen voorkomen worden door het domein niet onnodig te verhuizen. Als er toch een goede reden is om het domein te verhuizen, kunnen we de DNS-records vooraf al zo instellen dat de kosten bij de verhuizing beperkt kunnen worden. Wij adviseren u dan ook om nooit zonder overleg uw domein te (laten) verhuizen. Als u contact met ons opneemt, zullen wij u adviseren over de risico’s en de mogelijke oplossingen.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Partners