"De mindset van Lannet zie ik terug bij BJC Tools, klant is koning."

Jeroen Nielen, BJC Tools

Contact

Telefoon 013 747 0 747

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

BJC Tools

BJC Tools is een technische groothandel in elektrisch gereedschap, machines en bedrijfskleding met 4 vestigingen in Zuid-Nederland. Een totaalleverancier voor de bouw, de industrie, tuin & park en de agrarische sector.

Jeroen Nielen, meewerkend voorman e-commerce, ICT en tuin & park, werkt sinds 2010 bij BJC Tools. Het bedrijft groeit als kool, zowel off- als online.

Kennismaking
In het voorjaar van 2017 besefte Jeroen dat zij écht toe waren aan een ander, groter en professioneler IT bedrijf. “Wij waren bij onze huidige automatiseerder niet tevreden, onder andere omdat het systeem niet stabiel was” vertelt Jeroen.

Jeroen ging op zoek naar een ander IT bedrijf en een aantal van zijn relaties refereerden aan Lannet. Al snel zat Jeroen met iemand van Lannet om tafel. “Vaak zijn accountmanagers heel afstandelijk, maar bij Lannet zijn ze juist van de persoonlijke aanpak” zegt Jeroen. Het klikte goed en in de zomer van 2017 werd BJC Tools officieel klant van Lannet.

Overstap
De hardware was aan vervanging toe en ook werden er nieuwe servers geplaatst. Zo was gelijk alles up-to-date volgens de laatste technieken. Voor extra veiligheid is er een multifactor authenticatie ingericht voor het extern inloggen en er is een ‘next-generation firewall’ geïmplementeerd. Deze firewalls zijn de afgelopen jaren flink doorontwikkeld en er zijn veel moderne functies toegevoegd. Deze doorontwikkelde firewalls worden next-generation firewalls genoemd.

Naast het vervangen van de hardware en servers, is ook het ERP systeem volledig geüpdatet. De overgang is enorm soepel verlopen, er was soms wel angst voor downtime, maar uiteindelijk is het traject goed begeleid en gelopen.

Contact
Er is contact met een vaste club engineers. “Zij tonen altijd oprechte interesse, denken goed mee en doen hun werk goed. De no-nonsense mentaliteit vind ik belangrijk, doe maar gewoon normaal” geeft Jeroen aan. Het woord ‘proactief’ valt ook al snel bij Jeroen.

“Om een voorbeeld van de proactiviteit te geven, door de gigantische groei die wij nu doormaken, kampen we binnenkort met een capaciteitsprobleem. Lannet was degene die dit in een vroeg stadium signaleerde en er ligt nu al een offerte klaar voor een nieuwe server.”

Voordelen
“Je voelt je bij Lannet echt gehoord” zegt Jeroen. “Je wordt altijd snel geholpen, zelfs ’s avonds en in het weekend. Ze staan écht voor je klaar”. Jeroen geeft ook aan dat de manier van het inrichten van de systemen, het meedenken over de mogelijkheden van de wifi en de samenwerking met de hardware leverancier heel prettig werkt.

“Alles wat Lannet doet is stabiel. De mindset van Lannet zie ik terug bij BJC Tools, de klant is koning en we staan altijd voor onze klanten klaar.”

Contact
BJC Tools heeft voor kleinere/andere zaken, zoals het aanmaken van een e-mailadres of postvak, ERP- en VoIP gerelateerde vraagstukken iemand intern aangenomen. Deze medewerker is door Lannet begeleid zodat hij de praktische zaken zelf kan oppakken. Complexere vraagstukken, over onder andere de hardware en software worden door de nieuwe medewerker nog in overleg met Jeroen en/of Lannet opgepakt, waardoor iedereen zich richt op dat waar hij goed in is. Zo zorgen we er samen voor dat alles goed loopt en blijft lopen.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Partners