"Het is fijn dat ook telefonie bij onze IT-partner ligt"

Sander Geelen, Geelen Counterflow

Contact

Telefoon 0411 74 74 74

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

Geelen Counterflow

“Telefonie is steeds meer IT,” vertelt Sander Geelen, directeur van Geelen Counterflow in Haelen. Toen het bedrijf op zoek ging naar een nieuwe telefoniepartner was de keuze dan ook snel gemaakt. “Lannet IT is al sinds 2001 onze IT-partner. We hadden goede ervaringen met het bedrijf en vonden het een prettig idee om alle werkzaamheden op één plek te kunnen neerleggen.” En zo geschiedde.

Geelen Counterflow in Haelen is internationaal marktleider op het gebied van drogers en koelers voor de (dier)voedingsmiddelenindustrie. Vanwege de sterke groei van het bedrijf werd het bedrijfspand onlangs uitgebreid met een nieuwe vleugel. Sander Geelen zag dit als een uitgelezen kans om ook de faciliteiten in het gebouw eens onder de loep te nemen. “Ons pand is nu een stuk groter en beschikt over veel meer werkplekken,” vertelt hij. “We hebben daarom kritisch naar onze telefooncentrale gekeken. Die was weliswaar nog niet helemaal afgeschreven, maar in technologisch opzicht was hij niet meer up-to-date. Daarom hebben we ervoor gekozen om onze centrale te vervangen.”

Pragmatisch
De keuze voor Lannet IT was snel gemaakt, vertelt Geelen. “Bij Geelen Counterflow werken we pragmatisch. De mogelijkheden van telefonie zijn tegenwoordig eindeloos, maar wij wilden alleen zaken implementeren die we ook echt zouden gaan gebruiken. Dankzij onze jarenlange samenwerking op IT-gebied weten de engineers van Lannet IT precies hoe ons netwerk eruitziet. En nog belangrijker: ze kennen ons bedrijf, onze bedrijfscultuur en onze werkzaamheden. Hierdoor weten ze precies wat we nodig hebben. Bovendien is het prettig om één aanspreekpunt te hebben voor zowel IT als telefonie.”

Meedenken
Lannet IT zorgde ervoor dat de implementatie van de nieuwe Unify OpenScape Business X8 telefooncentrale vlekkeloos verliep. “Tot de verhuizing naar de nieuwe vleugel werkten we met de oude centrale; daarna konden we meteen aan de slag met de nieuwe,” vertelt Geelen. Hij prijst dan ook de manier waarop Lannet IT meedenkt. “Aanvankelijk wilden we bijvoorbeeld alleen mobiele telefoons gaan gebruiken, maar het bereik op ons kantoor bleek niet optimaal te zijn. Lannet IT heeft daarom geadviseerd om met draadloze toestellen te werken. Inmiddels is iedere werkplek voorzien van een DECT-telefoon.”

IT-mogelijkheden
Sander Geelen ziet de grens tussen IT en telefonie steeds meer vervagen. “Mijn collega’s en ik bellen steeds minder. In plaats daarvan skypen we of organiseren we een videoconferentie. De rol van telefonie is binnen ons bedrijf dan ook echt aan het veranderen: telefonie wordt steeds meer IT. Omdat de IT-mogelijkheden steeds beter en goedkoper worden, hebben we ook met onze klanten steeds vaker contact via video- en teleconferentie. En dat levert ons grote voordelen op: de communicatie met onze internationale klanten is veel beter zonder dat we daarvoor meer moeten vliegen. Dat scheelt tijd en geld en het voorkomt extra uitstoot van CO2.”

Kennis
De komende tijd staan er nog meer ontwikkelingen op de planken. Zo worden binnenkort alle telefoons van Geelen Counterflow gekoppeld aan de ERP-software van het bedrijf. Hierdoor wordt bij een inkomend gesprek onmiddellijk alle beschikbare informatie over de beller op het computerscherm getoond. Op een later moment zullen ook de mobiele telefoons van medewerkers in het netwerk worden geïntegreerd. “Met onze nieuwe centrale hebben we veel mogelijkheden die we voorheen niet hadden,” vertelt Geelen. “Ik ben dan ook heel tevreden over Lannet IT. Ze werken snel en servicegericht en hebben vooral veel kennis. Daar steunen wij graag op.”

Waarmee kunnen wij u helpen?

Partners