"De snelheid waarmee Lannet IT werkt is fantastisch"

Jan van Roosmalen, Van Roosmalen

Contact

Telefoon 013 747 0 747

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

Van Roosmalen

“De bedrijfsvoering is er flexibeler op geworden”, zegt Jan van Roosmalen, eigenaar van de Van Roosmalen Groep. “Ik kan nu zelfs thuis inloggen om de voorraden van onze elf vestigingen te zien, de werkplaatsplanningen te vergelijken en verkoopcijfers te onttrekken.”

Van Roosmalen nam begin 2008 De Beemd over; een Volvo-dealer met zes vestigingen. “Ons bedrijf verdubbelde van de een op andere dag”, zegt Van Roosmalen. Met negen dealervestigingen werd Van Roosmalen Groep ineens de grootste Volvo-dealer van Nederland. Naast nieuwe auto’’s verkopen ze ook occasions, onderdelen en hebben ze drie autoschadebedrijven – allen gevestigd in Brabant.

Meedenken
“Probleem was dat de Beemd met een Thin Client-netwerk werkte en wij met een pc-netwerk”, vertelt de directeur. “Twee verschillende systemen, die niet goed beheersbaar zijn. Daarnaast hadden wij geen zin om al onze goede pc’s weg te doen en er in één keer nieuwe Thin Clients voor aan te schaffen. Lannet IT kwam met de oplossing. Ze koppelden beide netwerken probleemloos aan elkaar én maakten een plan hoe wij gefaseerd over konden gaan op nieuwe servers.” Van Roosmalen Groep vernieuwt nu alles stap voor stap. “Zodra een oude pc stuk gaat, wordt hij vervangen door een Thin Client. Dat scheelt ons een hoop in de kosten. Het toont aan dat Lannet IT een partij is die meedenkt. Ondertussen kunnen we wel gewoon vanaf iedere werkplek inkopen doen bij de fabriek in Zweden, garantieclaims afwikkelen en factureren.”

Soepele migratie
De migratie van de beide netwerken stond gepland tijdens carnaval. “Dan hebben wij als Brabants bedrijf een minimale bezetting, dus hadden we zo min mogelijk hinder van het omzetten.” De technici van Lannet IT begonnen op vrijdagochtend en werkten het hele weekend door. “Steeds van 7 uur ’s morgens tot twaalf uur ’s nachts. De souplesse en snelheid waarmee ze werkten was fantastisch. Alles bij elkaar hebben wij 140 actieve gebruikers op het netwerk zitten. Dat is aardig wat. Maar op maandagavond was alles gereed. En het werkte.”

Betere beheersing
Op advies van Lannet IT kocht de groep een zwaardere, modernere AS 400 IBM -computer; een hoofdcomputer waarop alle Volvo-software draait en waaraan alle computers zijn gekoppeld. “De beheersing van het bedrijf is nu tien keer beter”, vindt Van Roosmalen. “Ik kan met één druk op de knop zien hoeveel auto’s en onderdelen we overal op voorraad hebben. We kunnen makkelijker schuiven met werkcapaciteit in de werkplaats en ik kan cijfers onttrekken aan het systeem zonder eerst op iedere vestiging in te loggen. Ik log vanuit huis gewoon in op ’’de wolk’’ van beide bedrijven. De bedrijfsvoering is er al met al een stuk flexibeler op geworden.”

Waarmee kunnen wij u helpen?

Partners