"Lannet IT geeft advies over welke hardware bij je bedrijf past"

Janwillem Verschuuren, De Cromvoirtse

Contact

Telefoon 013 747 0 747

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

De Cromvoirtse

Automatisering speelt een allesbepalende rol binnen de Cromvoirtse staal servicecenter. “Lannet IT begrijpt die afhankelijkheid”, aldus directeur Janwillem Verschuuren.

Staal servicecenter De Cromvoirtse biedt een breed assortiment aan metaalproducten en hoogwaardige bewerkingen op het gebied van zagen, plaat en buis snijden, knippen en kanten. En dat al ruim 25 jaar. “Vroeger was IT bij ons vooral het ordenen en stroomlijnen van informatie en zorgen dat alles automatisch gefactureerd werd”, zegt directeur Verschuuren. “Nu hebben wij ook koppelingen met 3d-tekenprogramma’’s en bestellen klanten via ons online bestelsysteem SCP Online 24 uur per dag metaal op maat. We zijn nu veel afhankelijker van onze hard- en software, en dus van onze automatiseerder.”

Gebrand op veiligheid
De verruimde technische mogelijkheden stellen bovendien strengere eisen aan de veiligheid. “Bij Lannet IT zijn ze erg gebrand op veiligheid”, zegt Verschuuren. “Dat hebben wij ook nodig, want via ons online bestelprogramma uploaden klanten hele DXF-tekeningen, die wij vervolgens doorrekenen en uitvoeren. Daar kunnen natuurlijk allerlei virussen bij zitten. Maar Lannet IT zorgt dat niemand van buiten ons netwerk kan binnendringen. Dat bleek al in het eerste gesprek, toen ze ons – bij wijze van kennismaking – wezen op een gat in onze beveiliging, een zogeheten open mail relay. Toen wisten we meteen: dit is een partij met verstand van zaken.”

Remote beheer
Prettige bijkomstigheid was ook dat Lannet IT remote beheer aanbiedt. Verschuuren: “Ze loggen op afstand in en plannen onderhoudswerkzaamheden zoveel mogelijk buiten kantoortijden. Zodat wij niet midden op de dag de server hoeven te herstarten terwijl er klanten aan de balie staan. Erg prettig. Een andere pre voor ons is dat Lannet IT 24 uur per dag bereikbaar is. Dat komt goed uit, want onze klanten kunnen ook 24 uur per dag bij ons staal op maat bestellen. Als er dan problemen zijn, bellen wij Lannet en lossen zij het meteen op, welk moment van de dag het ook is. Ze factureren daarbij tot op de vijf minuten nauwkeurig. Onze vorige automatiseerder deed dat per dagdeel en dan liepen de kosten meteen aardig op.”

Onafhankelijkheid
Toch was de voornaamste reden van Verschuuren om voor Lannet IT te kiezen de onafhankelijkheid van de automatiseerder. “Lannet IT levert zelf geen hardware. Je betaalt bij hen alleen voor het advies. Dat vind ik heel belangrijk. Als je een HP-preferred partner hebt, voel je je als klant toch gedwongen om daar al je hardware in te kopen. Wij hebben nu gekozen voor Dell. Dat kopen wij rechtstreeks in, Lannet IT zit daar niet tussen. Zij adviseren wel welke apparatuur het beste bij ons bedrijf past, waar we dat het goedkoopste kunnen inkopen en hoeveel korting we ongeveer kunnen bedingen. Dat is handig. Ik koop maar één keer per jaar een nieuwe server, zij doen dat iedere dag. Dus ze weten precies waar je moet zijn. Dat scheelt geld.”

Waarmee kunnen wij u helpen?

Partners