"Lannet IT denkt mee over oplossingen op maat"

Marcel van Hout, Immens Installatietechniek

Contact

Telefoon 013 747 0 747

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

Immens Installatietechniek

“Lannet wijst ons op kansen en gevaren”. Serviceverlening in de breedste zin van het woord. Zo beschrijft directeur Marcel van Hout van Immens Installatietechniek bv de diensten van Lannet IT. “Ze geven advies waar je wat aan hebt, zijn 24 uur per dag stand by, voeren onderhoud en beheer uit achter de schermen en denken mee over oplossingen op maat.”

Met meer dan 185 jaar ervaring is Immens Installatietechniek een bekende naam als het gaat om advies, ontwerp, installatie, service, onderhoud en beheer van systemen voor centrale verwarming, luchtbehandeling, koeling en sanitair. Bij het familiebedrijf uit Sint-Michielsgestel werken zo’n vijftig mensen op kantoor en in de buitendienst. Het spreekt vanzelf dat een goed georganiseerde, goed beveiligde en betrouwbare automatisering onontbeerlijk is. “Daarom zijn we een aantal jaren geleden met Lannet IT in zee gegaan. Lannet verzorgt voor ons de installatie, inrichting, het onderhoud en het beheer van de communicatie hard- en software”.

Vaste contactpersonen
Van Hout waardeert vooral het advies op maat van Lannet. We hebben vaste contactpersonen die ons bedrijf behoorlijk goed kennen en goed kunnen inschatten wat we nodig hebben. Soms gaat het over compleet nieuwe servers of programma’s, soms over iets simpels als een gestandaardiseerde e-mailhandtekening. Lannet wijst op kansen en gevaren, remt af als wij doordraven en overlaadt ons niet met technische details waar we niets mee kunnen. Heel prettig is ook dat onderhoud, beheer en ondersteuning à la minute en op afstand worden geregeld. Zwaar onderhoud gebeurt zoveel mogelijk buiten werktijd, zodat niemand er last van heeft.

Terminal server
Lannet adviseerde Immens onder meer om over te stappen van stand alone computers waarop verschillende programma’s draaiden, naar een centrale terminal server. Zo kan iedereen op de eigen pc gemakkelijk bij alle gegevens en programma’s die hij of zij nodig heeft. Bovendien kunnen we nu op een veilige manier werken op afstand. Immens moet 24/7 bereikbaar zijn voor klanten. Een servicemonteur kan nu op elk uur van de dag, waar hij ook is, inloggen om de gegevens van een bepaalde installatie te zien. Binnenkort kunnen zelfs klanten inloggen en in een beveiligde omgeving het verloop van ‘hun’ installatie volgen of een afspraak voor de onderhoudsbeurt inplannen. Dat is de volgende stap die we met Lannet zetten.

Pro-actief
Tegelijkertijd met de centrale terminal server implementeerde Immens in samenspraak met Lannet het softwarepakket Syntess. Eén programma waarin we onze calculaties maken, klantgegevens en de ‘levensloop’ van installaties bijhouden en het verloop van projecten monitoren. Iedereen ziet in één oogopslag de status van een project. Geen dubbele invoer meer of losse berichten over en weer.Het werkt zoveel efficiënter.

Bij de implementatie van Syntess in 2008 was nog nergens in Nederland het pakket geïnstalleerd in een 64-bits omgeving op een Windows 2008-platform. Maar door de uitstekende samenwerking en de juiste input van Lannet konden de technische specialisten van Syntess de aanloopproblemen vlot oplossen. Lannet heeft hierin, samen met onze eigen mensen, een zeer pro-actieve rol gespeeld.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Partners